Taller d’intel·ligències múltiples a l’IES Baix a Mar de Vilanova i la Geltrú

Ja ha passat molt de temps d’ençà que Alfred Binet va elaborar el seu test que classificava a la gent segons uns barems, i d’allà es treia la conclusió de si eren o no intel·ligents; massa temps diríem. Ara, aquest tipus de plantejament queda molt obsolet, i qüestionat.

Howard Gardner, als anys vuitanta es va preguntar: per què algú amb facilitat per els nombres es considera intel·ligent i un altre que entén de sons i ritmes té un talent. Aquesta nova visió en la qual ja no hi havia una única intel·ligència sinó múltiples, va canviar radicalment l’antiga visió reduccionista.

Amb els alumnes de 2n d’ESO a l’Institut Baix a Mar de Vilanova i la Geltrú, hem treballat i enfortit aquesta última visió, perquè integrin que la intel·ligència és diversa, i aprenguin a escoltar-se i a trobar allò que de forma natural se’ls dóna bé fer, allò que Ken Robinson anomena el nostre element, i que es troba deixant-se espai per ser un mateix.

gen. 14, 2018 | Categoria: Elna | Comentaris: cap