Tornem a l’escola el Circell de Moja!

El curs passat, abans del confinament, vam fer tallers en aquesta escola, un poblet a prop de Vilafranca del Penedès.

Aquest any ja hem començat  aquest mes d’octubre i estem fent 3 sessions a totes les classes des de P4 fins a 6è, alguns dels cursos tenen dues línies. En aquests tallers abordem com gestionar de forma més correcta les emocions en aquesta nova situació de pandèmia, com concentrar-nos millor, com practicar l’escolta activa etc…

L’ocell de les emocions d’ELNA.

Els infants han vingut, en general, dispersos per tants mesos de no socialitzar amb els companys/es i estem començant amb tècniques de relaxació per després continuar amb jocs on s’interactua per aconseguir millorar l’autoestima, integrar la diversitat i pensar més en els altres. Hem fet amb els més petits, per exemple, el MICO, joc d’atenció i experiment observar i enxampar si ha marxat. “Mico torna aquí i ara”.

També aprenem  a investigar les nostres emocions. Què són les emocions? On són? Els alumnes d’una classe diuen que les emocions són a dins del cos de tots els éssers vius, tot i que no ho podem demostrar, ens sembla una hipòtesi força interessant.

Observem les diferències entre la situació actual a l’escola  i com va ser l’any passat, amb les aportacions actives dels i les alumnes. Com en tota situació, també en el confinament hi ha hagut avantatges i inconvenients, moments que hem gaudit i moments, com diuen ells, en què han sentit por, avorriment o ràbia.

Ho anirem abordant a poc a poc per mirar de retornar a una normalitat plena i més apoderats/des.

oct. 19, 2020 | Categoria: Elna, General | Comentaris: cap

En col.laboració: