1r TRIMESTRE 2020-21

Molt compromeses amb la nostra tasca, vam donar tret de sortida al curs 2020-21. Després d’una llarga aturada pel confinament, hem pogut tornar  per seguir acompanyant tota la comunitat educativa

El primer trimestre d’aquest curs, prenent totes les mesures adequades a la pandèmia, hem pogut treballar a diverses escoles i instituts del Garraf i el Penedès, tant amb els infants i adolescents com amb famílies i mestres.

A l’Escola Aragai de Vilanova i la Geltrú, 4rt A i 4rtB, sessions d’introducció del ioga i el mindfulness a cada classe on hem pogut treballar molts aspectes emocionals en poc temps: la connexió amb totes les parts del cos, amb la respiració com a eina de relaxació i finalment la importància d’estimar-nos a nosaltres mateixos.

Al centre educatiu el Cim de Vilanova hem fet unes sessió de 1.30h a 2n de
la ESO sobre “retrobament i cohesió de grup”. Ha sigut un taller profitós ja que s’han tractat i expressat temes personals de gran valor, i la tutora ha manifestat voler donar continuïtat als aspectes abordats.

A l’institut Joan Ramon Benaprès de Sitges hem fet sessions als
cursos de 1r de la ESO a les 5 línies, sobre la cohesió de grup, la retrobada i
l’acceptació. Els i les alumnes en general han parlat obertament de temes que els preocupen. Partint de la situació que vivim actualment, hem fet la proposta de respondre internament què hem perdut en aquest temps i a través dels colors amb aquarel·les pintar com un mitjà per expressar el que sentim. A continuació, amb la mateixa tècnica, ens responem què hem guanyat i també ho expressem amb els colors. Seguidament, obrim un espai on qui vulgui pot compartir què ha pintat o quina emoció volia expressar.

A l’Institut Dolors Mallafré de Vilanova, hem fet diverses sessions a cada un dels cursos de 1r i 2n de l’ESO que han estat subvencionades per l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú.

Hem propiciat un ambient, a través de l’experiència, on han pogut compartir i manifestat com se senten en l’actual situació, En un dels grups han comentat que la situació de pandèmia que travessem els ha unit més que no es pensaven.

En alguna classe els costa més connectar amb les seves emocions i expressar-les i els acompanyem a experimentar a travès de dinàmiques vivencials. S’ha utilitzat l’artteràpia com a eina d’expressió.

A l’institut Joaquím MIR de Vilanova, hem realitzat 1 taller de 2h a cada curs de 1r ESO sobre Retrobada, cohesió de grup a la tornada de l’escola i durant el curs.

A l’escola El Circell de Moja, al Penedès, hem pogut treballar a tots els
cursos des de p4 fins a 6è de primària, alguns amb dues línies. Hem fet tres
sessions a cada curs sobre gestió d’emocions en l’actual situació de còvid,
comunicació, integració de la diversitat. Amb el més petits hem treballat la
calma, l’atenció, la relaxació, la tranquil·litat.

La implicació de la direcció del centre i del professorat ha estat molt important i permetrà donar una continuïtatal treball realitzat per les educadores d’ELNA.

A l’escola Santa Teresa de Jesús treballem amb els alumnes de cicle mitjà de primària l’educació emocional en temps d’incertesa. Som les científiques de les emocions i investiguem que sentim i com podem fer una gestió sana per sentir-nos millor.

A l’escola Les Roquetes de Sant Pere de Ribes ja fa diversos anys que fent intervencions amb els alumnes de primària en acompanyament emocional. Aquest any s’ha treballat a fons amb els cursos de 4t

Aquest any seguim presents a l’escola Sant Jordi de Vilanova i la Geltrú fent tallers de art d’artterapia, igualtat de gènere i Mindfulnes i ioga. Han pogut gaudir els alumnes d’infantil i primària.

Aquest curs l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú ha subvencionat els tallers d’igualtat de gènere, on dos éssers extraterrestres venen al nostre planeta per generar un debat sobre els estereotips de gènere.

A l’Escola Pia de Sitges vam treballar amb les 3 línies de 1r de primària l’art com a eina d’expressió de les emocions.

Vam fer un conte teatralitzat bolcant l’emoció de cada moment en un paper,
expressar-la en dibuixos. La tristesa, sembla que tot va poc a poc, per a la
ràbia surten gargots, què he de fer per calmar la por quan ena arriba…
Valoració molt positiva de com es van sorprendre i gaudir de les sessions.

Als cicles formatius de l’Escola Pia de Vilanova i la Geltrú hem fet el taller d’acompanyament en el dol. Una proposta dinàmica i vivencial per prendre consciència de l’importància del procés de dol davant d’una pèrdua i com poden acompanyar emocionalment als pacients.

Al cicle formatiu de l’Ins Can Puig de Sant Pere de Ribes s’ha realitzat un taller pràctic de Mindfulness, per conèixer que és l’atenció plena, quins beneficis aporta la seva pràctica i com els pot ajudar en la seva professió com estudiants de cures i auxiliars d’infermeria.

Els alumnes d’Infantil de l’escola Margalló de Vilanova i la Geltrú han participat dels tallers d’artteràpia molt adequat i divertit per la seva edat.

Famílies d’Olivella: L’ajuntament d’Olivella ha subvencionat un programa
d’acompanyament a famílies en educació emocional sistèmica en temps
d’incertesa.

Constarà de 8 sessions en les quals s’abordaran diferents aspectes
de les nostres relacions de família sobretot amb els fills/es. Ja vam realitza
amb molt bona acollida, una sessió preliminar online per explicar en què
consistiran aquest tallers que seran virtuals o presencials en funció de cada
moment.

Objectiu del programa: A través d’eines d’autoconeixement i sistèmica farem un camí junts per prendre consciència de la gestió de les nostres emocions i cóm podem acompanyar als nostres fills/es. Cóm podem abordar les dificultats i els conflictes familiar.

A l’espai la Baldufa de Vilanova i la Geltrú seguim participant any rera any en l‘Espai familiar, fent acompanyament emocional a les famílies amb nounats. Una proposta de l’Ajuntament de Vilanova i la Geltrú

Xerrades per a famílies. Des de diverses associacions i Ajuntaments s’han realitzat tallers online sobre salut emocional.

Uns tallers amb propostes vivencials i eines per la gestió emocional del dia a dia familiar.

Xerrada-Taller de salut emocional i sistema immunitari organitzat per l‘Ajuntament de Sitges per a famílies del municipi a càrrec de l’Associació.

Taller presencial i pràctic d’educació emocional en família organitzat per l’Ajuntament de Castellví de la Marca.

Una proposta per gaudir plegats tots els memebres de la família amb jocs de gestió emocional, Mindfulness i relaxació.

febr. 02, 2021 | Categoria: Elna, General | Comentaris: cap

En col.laboració: