Presentació P.Participatius 2021

Malauradament els problemes de salut mental s’han incrementat  amb la pandèmia, especialment entre els joves. I últimament hi ha massa noticies sobre el suïcidi en menors de 18 anys, que s’han disparat en un 27% durant el 2020. Realment un trist i greu problema que ens afecta a tots i totes com a societat.

De fet aquest aquest any la Marató de TV3 serà dedicada a la Salut Mental.

Que podem fer?

L’educació emocional és una gran eina de prevenció de malalties mentals i sobretot si es pot treballar al llarg de tota la vida. Fer-ho als centres educatius i a la família és bàsic per als nostres infants i joves aportant beneficis com una millora de l’autoestima, del rendiment acadèmic, de l’adaptació escolar i social alhora que disminueix problemes d’ansietat, estrès, trastorns, addiccions i l’índex de violència i agressió.

Com fer-ho? La proposta està formada per 2 blocs, un amb tallers als centres educatius del municipi i l’altra adreça a famílies.

Educació emocional a l’aula.

Tallers als centres educatius del municipi  d’acompanyament emocional a l’alumnat que puguin ser un complement a la tasca que ja es realitza amb l’objectiu de millorar el benestar individual i col·lectiu, per afavorir la convivència i la consciència social. Els tallers estan enfocats en les competències emocionals enteses com el conjunt d’habilitats i actituds necessàries per expressar, de forma apropiada, els fenòmens emocionals i millorar l’autoestima, l’empatia i la comunicació amb els altres; entenent que el treball en aquestes competències és un procés que ens acompanya tota la vida.

A més d’incidir en els centres educatius també fem la proposta de realitzar tallers per a famílies

Que proposem?

Taller d’educació emocional per a la família.

Considerem que és el col·lectiu més necessitat d’acompanyament ja que no ha rebut, en general, cap orientació de com actuar el millor possible en la criança i es repeteixen patrons nocius que sovint no són els més adequats en el món d’avui que canvia a gran velocitat. Poder ajudar a créixer els fills i filles en una línia de respecte mutu, tolerància i amb sentit de l’humor. Tot en grups reduïts on es puguin compartir necessitats i neguits i alhora oferir recursos que puguin ajudar per tenir una bona salut emocional familiar.

L’actual situació fa encara més complexa la criança i en alguns casos poden derivar en problemes de salut mental que, des de l’inici de la pandèmia, s’han incrementat i tots els recursos i actuacions són poques per pal·liar aquestes dificultats.

PUNTS IMPORTANTS

L’educació Emocional com a eina de prevenció de la salut mental. Per tant, com es diu popularment, més val prevenir que curar.

L’educació emocional és un procés per a tota la vida i ha d’estar present en tota l’etapa educativa.

La família és el punt de partida per a la salut emocional dels infants.

oct. 18, 2021 | Categoria: Elna, General | Comentaris: cap

En col.laboració: