Opinions usuaris

“SÉ ESCOLLIR EL CAMÍ ADEQUAT”

En una de les sessions d’educació emocional que fem a una escola de Cubelles, una nena de 6è em va arribar a l’ànima quan
al definir en una estrella les seves principals qualitats, va escriure: “Sé escoger el camino apropiado”. Abans d’anotar aquesta frase em va explicar la importància que per ella tenia fer bones eleccions a la vida!, ho deia amb una fermesa, claredat i maduresa excepcionals.. Sempre podem aprendre molt dels infants, és necessari ampliar la mirada per rebre els bonics missatges que tenen per donar-nos.

fiker 2 001

Mercè Camps. Associació Elna.

MARES/PARES:

“He après a actuar d’una altra manera davant d’una situació conflictiva, sense tanta autoritat i amb més paciència i creativitat” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“M’he sentit reconfortada i valoro molt el fet de controlar les meves emocions, és molt important vers els meus fills.” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“En quant als meus fills, els he donat més responsabilitat i m’han sorprès gratament” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“Els meus nens ara, segons com actuo o la cara que tinc em demanen què passa, aleshores ho explico i tot canvia a millor i com em trobo, la meva reacció..” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“M’esforço molt més en deixar tot el què faig en un moment donat per escoltar els meus fills i marit amb tota l’atenció, i així ells s’obren més a explicar les seves emocions. Quan tots som a casa es respecta més el torn de paraula i no es crida tant.” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“ He après a controlar les meves emocions respecte la meva filla, a escoltar-la més i a jutjar-la menys” (família CEIP Ginesta, Vilanova).

“He notat canvis a nivell personal a l’hora de gestionar les emocions, ara penso més les coses, el perquè de cada reacció. Intento no ser tan impulsiva”(mare CEIP Barrachina, Sitges).

“He notat canvis a l’hora de comunicar-me amb els fills; intento ser més pacient i tenir una visió més empàtica quan s’enfada o plora o no vol fer alguna cosa..” ”(mare CEIP Barrachina, Sitges).

“He gaudit molt i han estat quatre sessions que s’han fet curtes i positives, amb dosis d’emoció i aprenentatge” (família CEIP Les Vinyes, Sant Cugat Sesgarrigues).

FORMACIÓ MESTRES – DIRECTORS/ES:

“El que més m’ha agrada es quan s’ha parlat de situacions viscudes, s’han explicat maneres de fer, de tractar els conflictes entre alumnes i com companyes han explicat la seva posada en pràctica, doncs són situacions que es viuen diàriament dins de l’aula i es poden posar en funcionament amb facilitat.” (Directora Escola Margalló, Castelldefels).

“M’ha agradat molt com s’han plantejat les sessions, l’educadora d’Elna les ha fet properes i ha transmès conceptes que et fan reflexionar no només com a mestra sinó com a persona” (Formació al Moviment de Renovació Pedagògica, mestra assistent).

VALORACIÓ MESTRES ELS TALLERS A LES ESCOLES:

“Les dinàmiques i eines ofertes per Elna als tallers amb els alumnes es poden seguir aplicant en altres moments dels curs, adaptant-los a les necessitats del grup.”

NENES I NENS:

“He après a ser lliure, a respectar i a ajudar”(3r primària).

“He après que no haig d’estar tan pendent de les coses.” (3r primària).

“He après que tots estem connectats, que no ens hem de guardar les coses, que hem d’ajudar a la gent.” (4t primària).

“He après que quan ens enfadem hem de parlar, explicar com ens sentim per dins i tranquil·litzar-nos.”(4t primària).

“He après a dir les coses amb calma i amb responsabilitat”(4t primària).

“He après a no tenir por que em critiquin i que no estic sola (6è primària).

“He après que tots estem connectats a la classe pel fil de l’amistat.”(6è primària).

“He après a sentir, a escoltar i a respectar” (6è primària).

FORMACIÓ PERSONAL DELS CDIAP VENDRELL I VILAFRANCA:

“ He obtingut recursos per a properes formacions que faré per famílies i mestres. He après a escoltar més els nens i ajudar-los a ser crítics”.

“He après a entomar a les famílies i els nens amb una altra mirada. Valorar els aspectes emocionals que moltes vegades es deixen de banda, també que les escoles poden adoptar una altra mirada dels nens i les seves famílies.”

“He après la importància de ser sensible amb les famílies que confien amb nosaltres.”

“El més rellevant és que puc i vull continuar aplicant la mirada sistèmica sobretot en la meva vida personal per a sentir-me més a gust amb mi mateixa (coherència).”