Presentació

L’Associació ELNA -Eduquem La Nostra Autoestima- és una entitat sense ànim de lucre que té per objectiu l’acompanyament en l’educació sòcio-emocional amb valors i la creativitat des de la societat civil, sobretot als centres educatius i als centres oberts, per enfortir l’autoestima i l’empatia, tot plegat per assolir una societat més justa, integradora, respectuosa i amorosa.

Creiem que és prioritari començar per l’educació de la interioritat dels infants, enfortir la seva intel·ligència intraemocional.

Malgrat que la vida evoluciona molt més ràpid que el sistema educatiu, cada vegada l’educació emocional està adquirint més importància als centres. Evidentment molts dels coneixements bàsics impartits a l’escola són necessaris i les activitats esportives produeixen benestar en els nens/es o joves. Però, vista la situació actual que tots coneixem hem centrat la nostra tasca en posar l’accent en el desenvolupament de la intel·ligència emocional per enfortir les competències bàsiques basant-nos en les intel·ligències múltiples, claus en l’educació del S.XXI.

El perquè del nostre nom:

Hem triat el nom de ELNA per a la nostra associació (Educar La Nostra Autoestima) per retre homenatge a una part sovint desconeguda de la història de la lluita del nostre poble, concretament la de les dones embarassades que van viure l’horror dels camps de concentració del sud de França a la platja d’Argelers i altres llocs, a les acaballes de la Guerra Civil, i la gran tasca que va realitzar l’Elizabeth Eidenbenz, creant la Maternitat d’Elna, en una masia a un poble prop de Perpinyà, un espai de calma enmig d’un infern, que va suposar la salvació per a molts nadons i les seves mares, història rescatada per l’escriptora Assumpta Montellà.

Si voleu conèixer una mica més aquesta història, desentrellada per la historiadora Assumpta Montellà, us deixem aquests enllaços:

Article de Viquipèdia.

Post al Blog de l’Assumpta Montellà.

IMG_20150705_182443

Catàleg ELNA