Què fem

Sabem que l’autoestima és un sentiment valoratiu del conjunt dels nostres trets corporals, mentals, emocionals i espirituals que formen la personalitat. El judici del propi “jo” comença des que som ben petits i el manteniment d’un bon autoconcepte és imprescindible en el desenvolupament integral d’un ser humà. Per tant considerem que educar l’autoestima està àmpliament lligat a la creativitat, és a dir, la llibertat de crear-se i projectar-se un mateix junt amb els altres i hem de donar espai perquè flueixi, amb inclusivitat, per millorar la nostra qualitat de vida i crear societats més justes. La utilització del cos com a vehicle d’expressió, el desenvolupament de la confiança en un mateix, la capacitat d’imaginar i improvisar, de riure, de intuir, la identificació i canalització de la pròpia energia i les tècniques de relaxació, l’escolta activa tenint en compte les intel•ligències múltiples, són els punts forts de la tasca de apoderar-nos per ser feliços i realitzar els nostres somnis.

Oferim recursos lúdics i educatius a tots aquells -petits i grans-que busquen un espai on poder gaudir de forma plena i enriquidora, on poder establir relacions sanes de convivència i compartir experiències positives amb altres.

En les nostres activitats potenciem la cooperació, no la competència, tot respectant l’espai personal, per induir els infants a pensar per ells mateixos, a comprendre que “sí que puc” i en cas de conflicte, procurem donar les eines perquè els mateixos infants siguin mediadors i els puguin resoldre. Creem espais per afavorir l’aprenentatge i d’aquesta manera cadascú és responsable de la seva evolució, guanya confiança en les seves capacitats, es relaciona amb respecte i desenvolupa la seva creativitat.

Aquest projecte és la nostra petita aportació a la integració social, a l’ambient positiu entre iguals, a generar una dinàmica respectuosa, comunicativa, directa i oberta amb la finalitat de tractar d’eradicar la violència .

Posem l’èmfasi en les tasques pròpies de cada edat. On es promou:

• El desenvolupament de la capacitat lúdica, creativa i el sentit de l’humor.
    • L’espontània expressió de sentiments i emocions.
  • L’enfortiment de l’estima i autoestima, confiança, respecte, coneixement dels drets dels infants i joves.
    • L’aprenentatge de la pròpia cultura, a través de jocs.
    • El treball i joc en grup.
  • L’estimulació recreativa i educativa.

IMG-20160119-WA0009

COM HO FEM?

El nostre horitzó, mentre desenvolupem la nostra feina és:

• Potenciar la intel•ligència emocional i treballar l’autoestima amb un programa d’activitats per enfortir-les.
  • Transmetre valors a través del desenvolupament de diverses tècniques i mitjans.
  • Proporcionar eines que facin que infants i grans aprenguin a gestionar correctament les seves emocions, posant l’accent en la relaxació.
  • Introduir les intel•ligències múltiples per despertar tots els talents i totes les competències, que són juntament amb l’emoció, l´energia que mou el món del s. XXI.
  • Reforçar la nostra tasca amb els valors de la pedagogia sistèmica per donar espai a les famílies en l’educació emocional i ajudar a teixir els ponts amb els centres educatius dels seus fills.
  • Treballar per a la inclusió social.

Creem espais:

1. Participatius: ajudant al creixement de les relacions mútues, que neix del respecte a un mateix tal com és, acceptant que tots som diferents, i del respecte a l’altre.
  2. Creatius: Possibilitant les capacitats de produir idees, gestos, fets, projectes insòlits i imaginatius.
  3. Reflexius: Suscitant després de cada taller, moments de reflexió per a l’anàlisi de gestos, paraules, idees, projectes manifestats en el moment lúdic amb la finalitat de propiciar conductes resilients, utilitzant el pensament crític i la crítica constructiva.

Els nostres tallers es duen a terme a tots els centres educatius que ens ho sol·liciten, ja sigui en horari escolar com a través de l’AMPA, a Centres Cívics, o centres oberts.

Fem tallers amb infants i joves i també formació amb famílies, mestres i personal no docent.

arbre rodones

OBJETIUS

El nostre horitzó, mentre desenvolupem la nostra feina és:

-Potenciar la intel·ligència emocional i treballar l’autoestima amb un programa de tallers i activitats per enfortir-les.

– Transmetre valors a través del desenvolupament de diverses tècniques i mitjans, emprant molt els contes amb els infants.

– Proporcionar eines que facin que els infants i grans aprenguin a gestionar correctament les seves emocions.

-Introduir les intel·ligències múltiples per despertar tots els talents i totes les competències, que seran juntament amb l’emoció, l´energia que mourà el món del s. XXI.

-Reforçar la nostra tasca amb els valors de la pedagogia sistèmica per donar espai a les famílies i als ponts amb els centres educatius.

-Treballar per a la inclusió social.

Family

Tríptic d´ELNA