Què fem

NOU!!!!! Ja tenim el catàleg del curs 2021-22

COMUNITAT DOCENT

COMUNITAT DOCENT

Dinàmiques de grup. Dinamitzar reunions de claustre, de coordinació de cicle o qualsevol altra reunió de grup per compartir com estem, què sentim, de què ens adonem i què podem millorar o aprendre. En aquests moments tan digitals aquesta eina facilita la cohesió de grup i aporta més benestar a tots i totes.
Aquestes sessions virtuals s’adaptaran a la necessitat o l’objectiu plantejat, al nombre de participants i els temps del qual es disposa.

Docents amb alumnes amb necessitats específiques. Sessions personalitzades amb el tutor/a i alumne/a amb família, si cal.

ALUMNAT

Dinàmiques de grup. Sessions virtuals amb el grup classe, per compartir com estem, què sentim i què podem millorar o aprendre. Sempre acompanyats del mestre/a o tutor/a.

És molt important tornar a retrobar els companys, escoltar i compartir les vivències amb el grup. Afavoreix la connexió i compartir amb alumnes pot ser una gran eina de prevenció d’assetjament futura donat que aquest aïllament fa que es relacionin amb el seu entorn més proper  i no gaire sovint amb tot el grup classe.

Proposta: MIndfulness inicial i seguidament obrint un espai per compartir com viuen aquesta situació, què necessiten, què estàs aprenent, de què s’han adonat, què valores ara diferent d’abans, en què pots contribuir, que t’agradaria canviar, quines propostes pots fer, etc.

S’adaptaran a la necessitat o l’objectiu plantejat, al nombre de participants i els temps de què es disposa.

Sessions individualitzades. Si el tutor/a ho creu necessari es pot fer una intervenció a l’hora de tutoria amb els i les alumnes que requereixin un acompanyament emocional personal. Cada realitat familiar és diferent i amb el confinament es poden donar més dificultats per gestionar les emocions tant dels alumnes com dels adults. En l’actual estat d’alarma es produeixen situacions de dol que poden ser traumàtiques i com més aviat tractar-les, millor.

FAMÍLIES.
Les famílies han passat d’un dia per l’altre a fer l’escola a casa amb la situació personal de cadascuna. Les notícies són canviants i es van adaptant dia a dia amb la nova realitat havent de gestionar el seu món emocional i acompanyar els seus fills o filles. Poder trobar-se compartir i ser escoltats

Tallers digital Dinàmica de grup per compartir i ser escoltats. Poder acompanyar les famílies en la seva realitat i obrir un espai on compartir recursos.
S’ofereix un tema concret i després es va obrint a les necessitats de les famílies.

Exemples:
Com gestionar emocions a casa. (por, tristesa, ràbia, frustració…)
Acompanyar en el dol
Relació entre germans.
Com ens ajuda el Mindfulness a casa.
Eines per calmar-nos.
Famílies amb nens amb necessitats específiques. Sessions personalitzades amb la família per acompanyar i donar recursos per conviure i gestionar el món emocional durant el confinament.

PER TOTA LA COMUNITAT

Equip DOL. Professionals especialitzades per acompanyar en el procés de dol i facilitar eines i recursos en cada situació específica.

Equip IOGA.Classes de ioga per sentir, connectar, calmar i alliberar tensions.Classes específiques de ioga pel trauma. Complementaria a altres teràpies.

Equip CONSTEL.LACIONS FAMILIARS online. Les constel·lacions familiars són molt útils per la seva rapidesa, ja que és un mètode de treball terapèutic enfocat a la solució. Poden servir com a complement a altres teràpies.

RECURSOS AL VOSTRE ABAST A LES XARXES SOCIALS

Anem penjant idees i recursos per a infants, adolescents, famílies i mestres que podeu utilitzar lliurement. Ens pots seguir per estar al dia de les novetats.
CANAL YOUTUBE vídeos amb pràctiques senzilles i molt útils.

HI ha vídeos que podeu passar als alumnes perquè facin les propostes i vídeos amb eines pels adults. Alguns exemples:

  • Mindfulnes a l’aula.
  • Abans d’una tutoria o classe digital.
  • Excés de pantalla, recurs per quan estem moltes hores davant l’ordinador.
  • Alliberar tensions en qualsevol moment del dia.
  • Respiracions i jocs d’atenció pels infants. Respiració de l’arc iris, tota una icona en aquests dies.
  • Educació emocional amb l’art.
  • Emocions i humor.

INSTAGRAM associacioelna,

FACEBOOK Associació ELNA

www.associacioelna.cat

LA NOSTRA TASCA ALS CENTRES EDUCATIUS

Sabem que l’autoestima és un sentiment valoratiu del conjunt dels nostres trets corporals, mentals, emocionals i espirituals que formen la personalitat. El judici del propi “jo” comença des que som ben petits i el manteniment d’un bon autoconcepte és imprescindible en el desenvolupament integral d’un ser humà. Per tant considerem que educar l’autoestima està àmpliament lligat a la creativitat, és a dir, la llibertat de crear-se i projectar-se un mateix junt amb els altres i hem de donar espai perquè flueixi, amb inclusivitat, per millorar la nostra qualitat de vida i crear societats més justes. La utilització del cos com a vehicle d’expressió, el desenvolupament de la confiança en un mateix, la capacitat d’imaginar i improvisar, de riure, de intuir, la identificació i canalització de la pròpia energia i les tècniques de relaxació, l’escolta activa tenint en compte les intel•ligències múltiples, són els punts forts de la tasca de apoderar-nos per ser feliços i realitzar els nostres somnis.

Oferim recursos lúdics i educatius a tots aquells -petits i grans-que busquen un espai on poder gaudir de forma plena i enriquidora, on poder establir relacions sanes de convivència i compartir experiències positives amb altres.

En les nostres activitats potenciem la cooperació, no la competència, tot respectant l’espai personal, per induir els infants a pensar per ells mateixos, a comprendre que “sí que puc” i en cas de conflicte, procurem donar les eines perquè els mateixos infants siguin mediadors i els puguin resoldre. Creem espais per afavorir l’aprenentatge i d’aquesta manera cadascú és responsable de la seva evolució, guanya confiança en les seves capacitats, es relaciona amb respecte i desenvolupa la seva creativitat.

Aquest projecte és la nostra petita aportació a la integració social, a l’ambient positiu entre iguals, a generar una dinàmica respectuosa, comunicativa, directa i oberta amb la finalitat de tractar d’eradicar la violència .

Posem l’èmfasi en les tasques pròpies de cada edat. On es promou:

  • El desenvolupament de la capacitat lúdica, creativa i el sentit de l’humor.
    • L’espontània expressió de sentiments i emocions.
  • L’enfortiment de l’estima i autoestima, confiança, respecte, coneixement dels drets dels infants i joves.
    • L’aprenentatge de la pròpia cultura, a través de jocs.
    • El treball i joc en grup.
  • L’estimulació recreativa i educativa.

COM HO FEM?

El nostre horitzó, mentre desenvolupem la nostra feina és:

  • Potenciar la intel•ligència emocional i treballar l’autoestima amb un programa d’activitats per enfortir-les.
  • Transmetre valors a través del desenvolupament de diverses tècniques i mitjans.
  • Proporcionar eines que facin que infants i grans aprenguin a gestionar correctament les seves emocions, posant l’accent en la relaxació.
  • Introduir les intel•ligències múltiples per despertar tots els talents i totes les competències, que són juntament amb l’emoció, l´energia que mou el món del s. XXI.
  • Reforçar la nostra tasca amb els valors de la pedagogia sistèmica per donar espai a les famílies en l’educació emocional i ajudar a teixir els ponts amb els centres educatius dels seus fills.
  • Treballar per a la inclusió social.

Creem espais:

  1. Participatius: ajudant al creixement de les relacions mútues, que neix del respecte a un mateix tal com és, acceptant que tots som diferents, i del respecte a l’altre.
  2. Creatius: Possibilitant les capacitats de produir idees, gestos, fets, projectes insòlits i imaginatius.
  3. Reflexius: Suscitant després de cada taller, moments de reflexió per a l’anàlisi de gestos, paraules, idees, projectes manifestats en el moment lúdic amb la finalitat de propiciar conductes resilients, utilitzant el pensament crític i la crítica constructiva.

Els nostres tallers es duen a terme a tots els centres educatius que ens ho sol·liciten, ja sigui en horari escolar com a través de l’AMPA, a Centres Cívics, o centres oberts.

Fem tallers amb infants i joves i també formació amb famílies, mestres i personal no docent.

OBJETIUS

El nostre horitzó, mentre desenvolupem la nostra feina és:

-Potenciar la intel·ligència emocional i treballar l’autoestima amb un programa de tallers i activitats per enfortir-les.

– Transmetre valors a través del desenvolupament de diverses tècniques i mitjans, emprant molt els contes amb els infants.

– Proporcionar eines que facin que els infants i grans aprenguin a gestionar correctament les seves emocions.

-Introduir les intel·ligències múltiples per despertar tots els talents i totes les competències, que seran juntament amb l’emoció, l´energia que mourà el món del s. XXI.

-Reforçar la nostra tasca amb els valors de la pedagogia sistèmica per donar espai a les famílies i als ponts amb els centres educatius.

-Treballar per a la inclusió social.


Location

Location




bottom