Qui som


Som un equip de professionals, formades en psicologia, educació social, educació emocional, lleure, PNL, educació infantil, pedagogia, kinesiologia, educació creadora, comunicació no violenta, resolució de conflictes, pedagogia sistèmica, coaching, constel•lacions familiars, neurociència i intel•ligències múltiples, ioga, Mindfulness i teràpia Gestalt.

La nostra tasca és acompanyar i facilitar l’evolució de les transformacions personals i grupals.

Treballem per acompanyar infants, joves i adults a conèixer millor el seu món interior, saber gestionar les seves emocions i saber-se relacionar respectuosament i amorosa amb les altres persones per aconseguir plegades societats més justes. I ho fem mitjançant activitats formatives, lúdiques, reflexives emprant diverses tècniques.

 

FUNDADORES


M. Cristina Farré i Agustín.

He estat des de petita una enamorada de la vida, i vaig decidir, fa ja molts anys que, com a dona, la meva existència només tindria sentit si contribuïa a canviar el món injust en el qual vivim. Veient on em ficava, i que res no seria fàcil, em vaig fer, des de molt jove, la ferma promesa que res ni ningú em trauria mai les ganes de riure i vaig aconseguir graduar-me, a la pràctica, en resiliència.

Voltamons, periodista, professora d’idiomes i traductora, directora de lleure, especialista en Educació Emocional, en PNL,  formadora de formadors, postgrau en pedagogia sistèmica i multidimensional, màster en neurociència i intel·ligències múltiples aplicades a l’educació, mare d’un fill i una filla i àvia de tres netes i dos nets i una de les fundadores d’ELNA.

L’acompanyament emocional dins de l’ensenyament era possiblement la conseqüència lògica de qui ha dedicat tota una vida a tractar de pal·liar el sofriment dels més desfavorits, convençuda, com molts, que si canviem l’educació, canviarem el món.


foto Miriam

Míriam Hernández Roca.

De formació professional Delineant i Tècnica en Projectes de Construcció. Actualment compagino l’Arquitectura amb la Bioconstrucció, el Feng Shui i la Geobiologia, per crear espais i habitatges saludables.

Des que vaig ser mare, ja instintivament, vaig sentir la necessitat d’acompanyar els meus fills des d’una altra mirada, deixant l’espai que necessiten per créixer i així, plegats, ens hem donat permís per ser i per sentir.

Durant aquests anys de procés d’autoconeixement, m’he endinsat en el món de les emocions i de l’eco educació que m’han donat eines que em fan créixer en l’àmbit personal. És per això, que estic a ELNA des del seu inici, amb la voluntat de poder aportar el que pugui, en aquest món tan meravellós com és l’educació emocional.

Dono suport a l’associació a nivell intern, i en l’àrea de disseny i web. ELNA m’aporta eines per poder seguir creixent a nivell personal i social… Estic per tant molt agraïda de poder formar part d’aquesta tribu, amb un objectiu comú, que és el de treballar per un món millor.


Eli Donaire Hernàndez

Soc coordinadora de formació de cursos de Lleure Educatiu, i des que vaig néixer estic vinculada al lleure, primer a través dels meus pares i després per iniciativa pròpia, fins a dia d’avui.

Autodidacta en molts àmbits però també formada en el món de la música, la dansa, les arts plàstiques i la literatura. La meva vida ha girat entorn al voluntariat d’infants, adolescents i joves i crec fermament en l’educació emocional com a motor de canvi social i engrandiment de l’ésser humà.

Camino amb l’Associació ELNA des que va néixer, després d’impartir unes classes de pedagogia i psicologia en un curs de lleure i trobar-me amb un grup d’alumnes plenes d’energia i empenta, motivades sense límits, que volien anar més enllà i estaven convençudes que podien canviar el món.

Em sento orgullosa de pertànyer a aquesta entitat, els resultats obtinguts fins ara de la qual parlen per si sols, perquè les educadores que hi participen, s’ho creuen. Sempre que puc, dono suport al que calgui i sigui necessari.

 

MEMBRES D’ELNA


 Susana Palazón Cano.

“Si vols canviar la teva realitat, el primer pas és que et transformis tu.” Així ho crec, però no ha estat el descobriment d’un dia, sinó el resultat de tot el meu recorregut fins avui.

El meu caràcter reflexiu i l’interès per la investigació em va portar a anar més enllà de la Llicenciatura en Psicologia a la UB. Tot el que havia après allà, lluny de servir com a resposta, m’havia obert moltes preguntes.  A la recerca de respostes vaig estudiar Kinesiologia i Medicina Bioenergètica.

Paral·lelament, compaginava els meus estudis treballant amb nens i nenes a diversos centres residencials d’acció educativa, experiència de més de deu anys que, a banda de ser personalment molt enriquidora, em va servir per ser reconeguda com a Educadora Social pel CEESC.

Tant a la consulta, on rebia a persones que patien diferents problemes, com en el treball de camp amb nens i joves en risc d’exclusió social, vaig detectar que hi havia un generador intern del patiment que ningú volia mirar: les emocions. Era imprescindible donar-li atenció, rebre el seu missatge i expressar-ho de la millor manera, si volíem avançar.  Amb aquest interès em vaig formar en Educació Creadora, per acompanyar a través del moviment, la pintura, el fang o el joc de configuració.

Quan tenia més clar que la gestió de les emocions era fonamental per desencriptar situacions difícils i facilitar el creixement, em van convidar a participar en la tasca d’ELNA. Gran trobada! Compartir amb professionals i avançar en aquesta direcció plegats continua sent molt valuós per a mi.

Actualment sóc acompanyant emocional, formadora de professionals que treballen amb persones, acompanyo en educació respectuosa i positiva a les famílies, facilito processos de canvi i creixement personal a través de la psicologia i gaudeixo del plaer de ser mare .


foto-Mercè Camps

 Mercè Camps Baiget

Des de ben jove em va motivar molt treballar amb els sectors de la societat menys afavorits, i alhora m’atreia molt l’educació dels més petits. Sentia que volia aportar la meva intervenció amb una mirada curiosa, àmplia, amorosa a fi de respectar el màxim possible aquesta etapa tan primordial de la vida de les persones. Fent-ho extensiu a d’altres àmbits de l’educació -dones en risc social, nens i joves de centres de menors i altres-, em vaig formar com a educadora social i infantil mentre em dedicava també al voluntariat, tant a Catalunya com a l’estranger.

La maternitat i la meva professió em van portar al món de l’educació viva i respectuosa pels processos interns i particulars dels infants, i vaig crear Arrels, un projecte dedicat als més petits i a les seves famílies. En aquest període, vaig formar-me en Pedagogia Sistèmica i Constel·lacions familiars, eines que per a mi ara són claus a l’hora d’acompanyar emocionalment a les persones, tant a nivell educatiu com terapèutic, ja que aporten gran ajuda per abordar assumptes que tenen a veure amb bloquejos emocionals, entre altres aspectes.

Sento un gran agraïment pel fet de poder aportar el meu granet de sorra en l’educació emocional a través d’ELNA, per contribuir a assolir una societat on prevalgui el respecte, la pau, la justícia i la tolerància.


 Mar Fontova Gasol

Ja des de petita jugava a fer de mestra, era la meva vocació, però per por que no fos una professió de futur, he estat donant moltes voltes per acabar treballant dins les aules amb els i les alumnes.  

Amb l’arribada dels nostres fills bessons vaig crear un espai d’acompanyament conscient com a mare de dia a casa nostra. Vaig seguir aprofundint en gestió emocional i  pedagogia Waldorf. També en Infància adolescència i família des de la visió sistèmica, un innovador model clínic d’intervenció en teràpia sistèmica que permet desbloquejar nusos i aportar solucions que sanen i transformen les dinàmiques familiars.

M’he format en Kundalini Ioga, Midfulness i ioga per infants i famílies, també en teràpia Gestalt, una teràpia humanista que treballa des de la vivència del present amb l’objectiu de viure amb més coherència, assumint responsabilitat i acceptant-me tal qual sóc per ser més lliures.

Faig de coordinadora i tresorera de l’Associació i també col·laboro impartint tallers d’educació emocional des d’una mirada sistèmica. És la meva contribució a la transformació que estem vivint per un món més humà, despert i conscient.


Deborah Gil Nevado.

Cada cosa que he fet, cada feina, relació, alegria, fracàs… m’han apropat una mica més al meu veritable ésser.

Als 30 anys vaig descobrir el ioga i vaig saber que per fi havia trobat allò que sempre havia buscat i a què  em dedicaria a partir de llavors.

El 2014, amb el naixement del meu fill, tot va canviar. Sentia que al tipus de ioga que feia li mancava alguna cosa, i vaig endinsar-me en un camí de creixement i transformació personal i professional, fins a trobar-me a mi mateixa i la meva missió de vida.

El ioga m’ha ajudat a ser feliç, saber qui sóc, estimar-me, sentir i unir cos, ment i emocions, treure màscares, sanar traumes i aconseguir estar tranquil·la, segura i present.

Com a professora de ioga per a nens, adolescents, adults i famílies amb una especial mirada cap als col·lectius més vulnerables i persones que hagin patit algun tipus de trauma, ofereixo un espai de seguretat i amor perquè les persones es sentin millor amb elles mateixes i amb els altres.

Col·laborar amb Elna em permet continuar el meu camí de creixement i aprenentatge i compartir qui sóc i la meva missió de vida perquè la gent sigui més feliç i aconseguir així un món millor.


Rosa Chacón Pena.

Tinc molt present, encara que hagin passat 35 anys, la meva imatge omplint el formulari per accedir a la Universitat. Les 3 opcions les tenia claríssimes, l’ordre de preferència no tant. Finalment van ser, Magisteri, Empresarials i Psicologia. Tinc el diploma de mestra, però segueixo nodrint-me en formació, professió i personalment de les tres fonts.

Dit això, la vida, com a millor escola d’aprenentatge, m’ha donat múltiples oportunitats, per aturar-me unes quantes vegades, reflexionar sobre el què esdevenia al meu voltant, el què em succeïa per dins i posar en pràctica la calma, la perseverança, l’acceptació, la resiliència…

Actualment, acompanyo infants i adolescents que mostren alguna dificultat d’aprenentatge, de gestió emocional o conductual, però sobretot, acompanyo les famílies a viure aquesta experiència com una oportunitat de desenvolupar una mirada amorosa, nodrir-se de la diversitat de talents, contactar amb la pròpia saviesa interna i si el trajecte ho permet, trobar sentit del viscut com una oportunitat de sanar algun aspecte del sistema familiar. Una transformació intensa, potent, sonora… com l’instant d’eclosió d’una llavor impulsada per la harmònica força de la natura.

L’oportunitat de formar part de l’Associació Elna, el poder portar aquestes eines dins de l’àmbit escolar, només ho puc entendre com un regal que m’ofereix la vida. I com a tal, desitjo gaudir-lo i compartir aquest gaudi amb totes les persones que ens trobem en aquest camí. Com a informació complementària, les eines en les què sustento el meu acompanyament estan basades en les formacions de magisteri, logopèdia, mediació i resolució de conflictes, comunicació no violenta i assertiva, autoconeixement i gestió emocional, pedagogia de l’escolta i mètode Tomatis®, Triformació social i organitzacional, intervenció familiar sistèmica, entre d’altres.


Josep Borda Calderó.

He estat mestre de primària i professor de secundària els darrers 35 anys en l’ensenyament púbic, la qual cosa m’ha permès tenir el goig de poder treballar amb infants i joves amb qui he pogut aprendre i compartir moltes experiències, a més d’ensenyar.

El temps m’ha fet prendre consciència de la importància del Coneixement com la millor porta cap a la llibertat i cap a la igualtat que pot oferir una societat moderna a cadascú dels seus i les seves ciutadans/es. L’escola i les institucions educatives hi tenen molt a dir en aquest anhel.

El nostre Sistema Educatiu s’orienta cap la formació dels i les alumnes per ser ciutadans/es responsables i treballadors/es eficients i autosuficient i són aquests els objectius que el defineixen. Però, també mostra una mancança important: la de mostrar les eines i estratègies que puguin dur als i les alumnes fins a un millor autoconeixement, un millor equilibri intern i un millor estat de satisfacció.

Com gestionar les emocions, els sentiments, els pensaments, les pors, les angoixes, l’autoestima, les pròpies capacitats, em sembla fonamental en el procés de formació dels i les joves. I és aquesta la visió de l’Associació ELNA que agraeixo i la convicció dels i les educadores per dur a terme aquesta part de l’Educació que volem sigui integral.

Només afegir que em sento molt honrat de poder participar en aquest projecte i poder-hi col·laborar aportant la meva llarga experiència docent i d’acompanyament.


Carmen Castro.

La meva activitat professional ha estat la de ballarina i professora de ball durant 40 anys. Aquesta professió em va permetre viatjar per mig món fins als 28 anys, aprenent de la cultura de cada país que visitava i utilitzant el ball com a mitjà d’expressió creativa i terapèutica.

El meu interès per la salut em va portar a completar la meva formació amb estudis de, Auxiliar d’infermeria, medicina natural i altres disciplines com coaching i acompanyament al dol. Paral·lelament, em va portar a la pràctica del ioga i de la meditació, formant-me més tard com a professora de Hata ioga i meditació.

Comprenent, des d’una visió holística de l’ésser humà, que el nostre estat de salut no només depèn del nostre estat físic, sinó d’aconseguir un equilibri físic-emocional-mental-espiritual.

Compromesa amb el meu procés d’autoconeixement i amb l’ànim de compartir els meus coneixements i col·laborar en el benestar dels que m’envolten, em dedico des de fa anys a fer classes de dansa terapèutica, de ioga, cursos d’autoconeixement, d’autoestima i gestió emocional, treballant especialment amb dones i joves.

Participar en els projectes de l’associació ELNA, em permet col·laborar activament, acompanyant a altres persones en el descobriment del seu món interior i en la recerca del seu benestar per tenir amor i respecte per a un mateix i cap als altres per fer entre totes un món més respectuós i unit.


Marina Lassalle LLorca

Des de primerenca edat vaig trobar en l’art una poderosa eina per a relacionar-me amb mi i amb el món. Em vaig formar en Belles arts entre París i Barcelona i posteriorment em vaig especialitzar en Artteràpia Gestàltica.

Ser testimoni del meu propi procés i el d’altres persones al llarg dels anys m’ha fet prendre consciència que la capacitat creadora és un potencial inherent a l’ésser humà, un recurs per a travessar situacions adverses transformadores en oportunitats per a créixer, un mitjà per a prendre consciència de la nostra manera d’estar en la vida i aprendre a vincular-nos més amorosament amb nosaltres mateixes i les altres, una clau cap a la llibertat de ser.

Actualment treballo acompanyant de manera grupal i individual a infants, joves i adultxs des de l’Artteràpia Gestàltica, de manera multidisciplinària i al servei del creixement i de la transformació personal i col·lectiva.

Em sento agraïda de formar part ELNA, on he trobat un equip humà afí i l’oportunitat de tornar a l’àmbit educatiu, per seguir posant al servei la meva experiència des de les ganes de contribuir a la creació d’un món més humà, més viu i més bell.


COL.LABORADORES I COL.LABORADORS D’ELNA


Jordi Ferrer Cancho

Ja des de jove tenia la intuïció que la realitat que vivim era alguna cosa més, recordo preguntar-me més d’una vegada, de què va tot això? I encara que avui dia encara no ho sé ben bé, és una pregunta que em motiva a conèixer-me a mi, als altres i donar sentit al que estic vivint.

Sóc instructor de Mindfulness, Terapeuta Gestalt titulat per l’Associació Espanyola de Teràpia Gestalt (AETG), practicant de meditació des de fa 20 anys, format en el programa SAT d’en Claudio Naranjo i cofundador de la Fundació la Casa Àmbar.


Actualment acompanyo tant a persones com empreses/organitzacions en processos de creixement personal, amb la intenció de posar més consciència i de facilitar la possibilitat que tots tenim de viure la vida que desitgem viure (o de ser l’empresa que vulguem ser).


Christine Piquemal Viñas

He crescut amb un peu a cada costat de la frontera: entre la plana del Rosselló, a Elna, i l’Alt Empordà.

De petita m’il·lusionava tant amb les històries que em permetien viatjar, que de gran, a través de la meva feina, vaig descobrir el que m’encuriosia: com eren, què sentien, què pensaven i com vivia la gent d’altres parts del món.

El meu interès sobre la diversitat, les etapes de la vida, ser dona, les relacions humanes i el creixement personal m’ha empès a formar-me en sociologia, coaching, salut mental, atenció a les persones, polítiques socials, cooperació internacional, voluntariat, facilitació estratègica, biodescodificació, transgeneracional i a col·laborar amb Tamaia, associació de dones contra la violència familiar.

Trobo l’equilibri i la pau quan sento que sóc coherent entre el que penso, el que sento i el que faig. Practico esport, ball, ioga, meditació i em sento a casa meva dins la natura.

El meu millor mestre va néixer fa 12 anys i m’està acompanyant cada dia en aquest camí d’aprenentatge.

Filla d’Elna, em sento molt agraïda de poder aportar a ELNA el millor del que tinc i del que soc.

Isabel Rodríguez Alonso

Des de petita somiava viatjar a Àfrica per cuidar les nenes i nens més desfavorits.

Vaig ser cooperant internacional durant anys en diferents països del món com a coordinadora de projectes de salut i educació. Anys més tard, vaig decidir cuidar-me a mi mateixa per poder oferir-me al món d’una forma més sana.  En aquest procés de sanació em vaig interessar  pel vincle afectiu considerant-lo  fonamental com a base per al desenvolupament de l’ésser humà.  Em vaig formar com a Doula i educadora de massatges AEMI amb el desig de contribuir a l’evolució de l’ésser humà de manera que tots i totes siguin estimats, valorats i respectats a tot el món.

Va néixer la meva estimada filla Alma, afectada a nivell neurològic. Va ser llavors quan vaig decidir créixer amb ella i altres famílies amb les mateixes necessitats  per demostrar com n’és d’errònia la premissa que la persona amb necessitats específiques no té capacitat d’estimar.

Anys més tard em vaig formar com a mestra infantil en pedagogia Waldorf i vaig obrir a la meva llar un espai adaptat per a nenes i nens de diferents edats i necessitats en un marc creatiu a la natura.

Actualment intervinc en l’àmbit educatiu utilitzant el ioga com a eina per a gestionar emocions  amb la finalitat de desenvolupar les potencialitats dels infants i joves amb necessitats diverses.

És per a mi un privilegi poder col·laborar amb ELNA, un equip de grans persones i professionals amb les quals puc compartir el meu desig de contribuir a l’evolució de l’ésser humà des de l’amor i la compassió.

Hem nascut per a estimar i ser estimats.


Ana Gónzalez

»Diga’m i ho oblido, ensenya’m i ho recordo, involucra’m i ho aprenc»

Recordo un dia a l’escola quan jo tenia 9 anys, em veig a classe emocionada, sentint alegria i felicitat d’estar aprenent. Aquella sensació, i tot el que hi ha al darrera, em va fer estudiar la carrera de Mestra d’Educació Primària. Vaig triar la menció d’Arts Visuals i Plàstiques perquè m’interessava saber com utilitzar l’art en aquest procés d’aprenentatge. Podia ser l’art una eina integradora? Uns anys més tard vaig fer un Màster d’Educació Emocional, Social i de la Creativitat.

El meu aprenentatge sempre ha anat de la mà amb la pràctica. Sempre m’ha agradat dibuixar i crear, viatjar, escriure. He après moltíssim de situacions inesperades i de persones d’arreu del món que m’han permès tenir una visió més àmplia i completa del funcionament social i de les necessitats humanes. He estat fent de mestra a Polikastro (Grècia) amb comunitats síries, kurdes, afganes. Diferents tipus de monitoratge, vetlladora amb infants amb necessitats educatives específiques, educadora amb infants en risc d’exclusió social.

Actualment faig tallers d’educació emocional a través de diferents tècniques artístiques. Hem de poder connectar amb nosaltres mateixes i amb les dels altres, poder entendre els nostres sentiments, desitjos i necessitats per tal de tenir una vida plena i equilibrada. És necessari crear vincles positius per sentir-nos còmodes i poder aprendre de forma sana i completa. Sóc feliç podent participar en els processos d’aprenentatge de les persones ajudant i/o guiant en el seu camí, mitjançant el desenvolupament de la seva creativitat i autoconeixement.


Daniel Bonabia Sotelo.

Quan deixes de preocupar-te pel que pot passar, comences a gaudir del que està passant. Als 39 anys vaig fer un clic en la meva vida i tot va canviar 180 graus. Respira a fons i a poc a poc, viu l’experiència del moment, l’aquí i l’ara, una de les meves frases: “sento, per tant existeixo”.

És responsabilitat de tots despertar la nostra consciència. A mi m’apassiona bufar brases, tornar a encendre aquest foc de la il·lusió per allò que ens entusiasma, arribar a les persones i participar en la seva transformació interior per un món més equitatiu.

Sóc Terapeuta gestalt i sistèmic, acompanyo persones en els seus processos emocionals, de canvi i creixement, coordino els GAM (Grups d’Ajuda Mútua) de mares i pares que estan en dol perinatal i neonatal a l’associació Petits Amb Llum. Com a Pallasso gaudeixo de treure el meu nen interior i mostrar-me tal com sóc, amb la meva vulnerabilitat o la meva adrenalina en propulsió. La muntanya em complementa i viatjar m’omple de meravelloses experiències que em permeten obrir-me i estar més disponible.

Estic content i agraït de col·laborar amb ELNA.

Off the records: Vaig estudiar Administració d’empreses (ADE), Màster en Recursos humans, Màster en PNL, Grafologia, Coaching Ontològic, sóc observador de formació Gestalt a l’Institut Gestalt de Barcelona.


Karen García Roma

Em dic Karen García Roma i vaig néixer durant les Olimpíades de Barcelona.Em vaig formar com Educadora Social i Antropòloga i un seguit de teràpies alternartives de forma autodidacta, culminant amb el  Màster de Desenvolupament Personal i Lideratge de Borja Vilaseca Institut, aquest va ser el catalitzador cap a una transformació profunda en la manera de percebre la vida.
Des del 2014 em dedico a acompanyar adolescents conflictius, privats de llibertat, fent una reorientació vital.
Considero un punt clau la indagació més enllà de les cobertures superficials que se’ns ofereix en la vida.
Fer-nos preguntes és el millor repte, seguit de l’atreviment de buscar les respostes, mirant més enllà de les aparences superficials, investigant amb perseverança i desenvolupant les capacitats internes, com la que ens fa intuir i reflexionar, imaginar i demostrar argumentant. És una manera més d’estar al món en presència, i sobretot , sent conscients (conscients amb S que no amb C) que cada nenx en el seu interior té la capacitat de veure coses diferents. 
S’ha acabat allò de pintar totxs el mateix arbre!, no totxs són verds amb enormes copes i un robust tronc. Les fulles canvien de color durant la tardor, alguns perden les fulles durant l’hivern, altres tenen un tronc prim, altres tenen enfiladisses, altres acaben d’aparèixer a la vida, hi ha pins, xiprès, palmeres… eduquem en unicitat desde la diversitat.


Carolina Velarde

He tingut la gran sort de viatjar a molts llocs del món enriquint-me de diverses cultures, formes de viure i costums. Aquest fet m’ha donat una manera ampla de mirar la vida, a més de motivació per investigar i aprendre què és ser humà i quina és la nostra naturalesa. Em vaig llicenciar en Comunicació Audiovisual malgrat que, després d’uns anys treballant en el sector, em vaig adonar que aquell no era el meu lloc. 

Sóc professora de ioga i Terapeuta Gestalt i fa més de deu anys que acompanyo dones durant l’embaràs, el part i el postpart. M’he format en diferents tècniques corporals, ja que considero que som un ésser integral: cos, ment i esperit. Haver-me convertit en mare ha estat la revolució més gran de la meva vida. La pròpia experiència de viure-ho i la meva intenció de fer-ho amb la major consciència possible, m’ha dut a aprendre sobre l’educació conscient i respectuosa participant en diversos projectes educatius d’aquest tipus. Agraeixo ara poder col·laborar amb ELNA.  


Location


Location




bottom